Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (23)

UCLL (21)

VIVES (17)

Hogeschool Gent (16)

KBR (16)

Thomas More Kempen (15)

Thomas More Mechelen (15)

KDG (14)

Odisee (14)

DocAtlas (13)

More...

Resource type

book (23)

object (1)


Language

Dutch (20)

English (2)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

2012 (23)

Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Videofluoroscopy : a multidisciplinary team approach
Authors: ---
ISBN: 9781597564397 Year: 2012 Publisher: Plural Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Videofluoroscopy: A Multidisciplinary Team Approach is a timely volume that helps to meet the growing need for multidisciplinary team knowledge of the videofluoroscopic swallowing study (VFSS). Clinicians increasingly rely on the objective examination of swallowing to create a baseline as part of the patient's diagnosis and treatment. Much of the current literature focuses on the speech and language therapist working alongside a radiologist. However, the radiologist is increasingly no longer involved in the investigation, highlighting the need to amplify the multidisciplinary team knowledge of the procedure. Increasing demand for new and established diagnostic and interventional procedures has encouraged innovative models of service delivery, resulting in an extended range of health professionals crossing the traditional practice boundaries. In particular, the radiographers who complete the examination, along with the speech and language therapists, need to learn more about the swallowing function. Likewise, it is essential that speech and language therapists increase their knowledge base on the radiographic aspects of the examination. Authored by numerous highly regarded scholars, Videofluoroscopy: A Multidisciplinary Team Approach serves as a crucial resource to help all members of the videofluoroscopy service team acquire the knowledge and skills they require. The book is divided into two parts: Part One provides an overview of swallowing and an introduction to the VFSS. Part Two covers various clinical indications for VFSS, including stroke, neuromuscular conditions, pediatric disorders, learning disabilities, dementia, and head and neck cancers.


Book
Ik hoor er ook bij! : hoe omgaan met ontwikkelings- en gedragsstoornissen bij kinderen en jongeren
Authors: ---
ISBN: 9789048615889 Year: 2012 Volume: *1 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elke leerkracht, elke ouder, elke logopedist& kan er mee te maken krijgen: een kind met leer-, gedrags- of ontwikkelingsstoornissen. Om een zekere houvast te bieden, hebben de auteurs Karl Baert en Professor Dr. Annemie Desoete de handen in elkaar geslagen. Ze brengen met hun boek 'Ik hoor er ook bij! een duidelijk overzicht van de 10 meest voorkomende stoornissen bij kinderen en jongeren.

Keywords

spraakstoornissen --- autisme --- angststoornissen --- gedragsstoornissen --- schrijfstoornissen --- NLD (nonverbal learning disabilities) --- Orthopedagogics --- dyslexie --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- dyscalculie --- taalstoornissen --- Leerstoornissen ; kinderen --- Ontwikkelingsstoornissen ; kinderen --- Gedragsstoornissen ; kinderen --- #PBIB:+105.61 --- 464 --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Ontwikkelingsstoornissen --- Gedragsproblemen --- Spraakstoornissen --- Taalontwikkelingsstoornissen --- Dyslexie --- Dyscalculie --- Dysorthografie --- DCD --- STOS --- Autisme --- ADHD --- NLD --- VSLD --- Angststoornissen --- ontwikkelingsstoornissen --- dysorthografie --- leerstoornissen --- leerproblemen --- gedragsproblemen --- ontwikkelingsproblemen --- kinderen --- Leerstoornissen --- Psychische stoornissen ; jeugd --- ontwikkelingspsychologie --- 376 --- Gedragsstoornissen --- Kinderen --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- Kinderen met leerproblemen --- kinderen met leerproblemen --- 159.98 --- PXL-Education 2014 --- Ontwikkelingsproblemen --- Developmental Coordination Disorder --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Leerstoornis --- Kind --- Ontwikkelingsprobleem --- Gedragsprobleem --- Angststoornis --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gedragsstoornis --- Autismespectrumstoornis


Book
Omgaan met Asperger in de klas
Authors: --- ---
ISBN: 9789088502712 Year: 2012 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De beschreven kenmerken en strategieën in deze gids geven inzicht en informatie over Asperger en zijn eenvoudig toe te passen. De handige, direct toepasbare tips en praktische adviezen voor zowel het jonge als iets oudere kind bieden een handvat in de dagelijkse lespraktijk. Ook een schoolbrede aanpak om leerlingen met Asperger te ondersteunen komt ter sprake.


Book
Kinderen met leerproblemen
Author:
ISBN: 9789461057211 Year: 2012 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen met leerproblemen hebben het moeilijk. Achter hun problemen liggen vaak ontwikkelingsstoornissen ten grondslag. Deze worden minder makkelijk getolereerd dan zichtbare. Ouders die ontdekken dat hun kind een leerprobleem heeft voelen zich veelal voor een zware taak gesteld. Zij kunnen daarbij wel wat hulp gebruiken, ook al omdat leermoeilijkheden vaak gepaard gaan met gedragsproblemen. Het is nuttig te weten wat er in een leerprobleem verborgen kan zijn, hoe het komt dat kinderen soms zo afwijkend reageren en wat de direct betrokken opvoeders samen met de school kunnen doen. Dit boek behandelt problemen die invloed kunnen hebben op het leergedrag en het sociaal-emotioneel functioneren van kinderen, zoals ADHD, dyslexie en dyscalculie en minder bekende, zoals ASS/PDD-NOS, epilepsie, DCD en NLD. In deze herziene uitgave zijn de moderne ontwikkelingen binnen de orthopedagogiek opgenomen. Ook worden de neuropsychologie en het begrip 'executieve functies' besproken.


Book
Jij kan beter : als je kind een onderpresteerder is
Author:
ISBN: 9789490382568 Year: 2012 Publisher: Gent Witsand

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit bijzonder vernieuwende boek legt op verhelderende wijze uit wat onderpresteren precies is, en waarom het juist bij intelligentere kinderen en jongeren vaker voorkomt. Het toont aan dat onderpresteren niet zomaar een 'afwijking' is, maar wel het gevolg van factoren die jullie samen in de hand hebben.


Book
Gekleurde letters : lettres de couleur : oefenprogramma voor lees- en spellingproblemen Frans
Author:
ISBN: 9789033489563 Year: 2012 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De laatste jaren is het duidelijk geworden dat leerlingen met dyslexie ook problemen hebben in vreemde talen. Vooral hun fonologisch/orthografische vaardigheden zijn zwakker. In een vreemde taal komen nieuwe, onbekende letters en klanken voor, waarmee leerlingen met dyslexie moeite hebben. Hierdoor ontstaan problemen in het technisch lezen (en daardoor soms weer problemen met het begrijpend lezen) en de spelling. Verder onderzoek en kennis op het gebied van dyslexie en het leren van vreemde talen zijn nodig om de participatie van personen met dyslexie in de interculturele communicatie te verbeteren. Ook vanuit de praktijk komt de vraag naar remediëringsmateriaal voor dyslexie en vreemde talen. Dit boek wil aan deze vraag tegemoet komen. Met dit behandelingsmateriaal voor de Franse foneemgrafeemkoppeling worden problemen bij spelling en technisch lezen aangepakt. Er wordt een overzicht gegeven van de Franse klanken en de daarbij behorende schrijfwijzen. Voor het oefenmateriaal wordt de multisensorische gestructureerde benadering als uitgangspunt gebruikt. De methodiek is ontwikkeld voor professionals die kinderen met ernstige lees- en spellingproblemen (dyslexie) in de vreemde taal behandelen, zowel voor academisch geschoolden als voor gespecialiseerde leerkrachten/remedial teachers binnen het kader van een indirecte behandeling.


Book
Dyslexie : stoornis of intelligentie : faalangst en prestatiedrang omzetten in succes
Authors: ---
ISBN: 9789085750499 Year: 2012 Publisher: Antwerpen Cyclus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Faalangst bepaalt vaak de mate waarin mensen last hebben van dyslexie, aldus de auteurs. Dyslectici denken volgens hen op een andere manier: conceptueel i.p.v. lijngericht. Als ze hun werkwijze op hun denkwijze afstemmen, zullen ze zich succesvoller voelen, waardoor hun dyslexie en faalangst zullen verminderen.


Book
Beelddenken : visueel leren en werken : een praktisch naslagwerk voor jeugd en volwassenen over ons visuele leer- en denksysteem
Author:
ISBN: 9789080875401 9789080875463 Year: 2012 Publisher: [Winkel] Instituut Kind in Beeld

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderwijskundige theorie en praktijk met een overzicht van methoden en werkvormen voor de leerstijl 'beelddenken', bedoeld voor alle niveaus van onderwijs.


Book
Proef op de som : studeren met dyscalculie
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789038220444 Year: 2012 Publisher: Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De documentaire Proef op de som studeren met dyscalculie dompelt je gedurende dertig minuten onder in de wereld van kinderen, jongeren en volwassenen met dyscalculie. Deskundigen koppelen hun ervaringen aan wetenschappelijke inzichten. In het bijhorende boek worden deze inzichten verder uitgediept en worden kapstokken voor de begeleiding van jongeren met dyscalculie aangereikt.Het educatief pakket Proef op de som studeren met dyscalculie zorgt voor een boeiende leerervaring. Als we dyscalculie leren begrijpen en gepaste ondersteuning bieden, kan studeren met dyscalculie een haalbare formule zijn, met als proef op de som een diploma.


Book
Remedial teaching en psychomotoriek : effectief leren door te doen
Author:
ISBN: 9789020975352 Year: 2012 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Pleidooi voor een 'al doende' aanpak van kinderen met leer- en ontwikkelingsproblemen. Niet alleen het wat, maar ook het waarom en het wat dan van leermoeilijkheden komen aan bod. Combinatie van inzichten uit onderwijs en therapie, voor iedereen toegankelijk en haalbaar. We hebben het allemaal in ons om te helpen, als we weten wat er aan de hand kan zijn. Boordevol praktische tips en oefeningen om rechtstreeks te implementeren. Een onmisbare handleiding voor elke begeleider van kinderen in ontwikkeling: ouders, leerkrachten, logopedisten, psychologen, orthopedagogen, ergotherapeuten, kinesitherapeuten...

Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by